FANDOM

                       Street Fighter II

Sf2

Egy jelenet a Super Street Fighter II Turbo: Revival játékból

Street Fighter II: The World Warrior (ストリートファイターⅡ-The World Warrior- ? ) egy versenyképes harci játék eredetileg a játéktermekben a 1991 . Ez a második bejegyzést a Street Fighter sorozat és az arcade folytatást az eredeti Street Fighter megjelent 1987 . Ez volt Capcom 's 14. címe, hogy futott a CP rendszer árkád hardverrel . Street Fighter II javítani a sok fogalmakat vezetett be az első játék, beleértve a parancs-alapú speciális mozdulatok és a hat gomb konfiguráció, miközben a játékosoknak kiválasztását több játszható karakter , mindegyik saját egyedi harci stílus.

A siker a Street Fighter II jóváírásra kezdve a harci játék boom 1990-es években, amelyek megihlették más játékfejlesztők, hogy készítsen saját harci játék franchise, a műfaj népszerűsítésére. Sikere vezetett al-sorozat frissített változatok ( lásd alább ), mindegyik további szolgáltatások és karaktereket, mint a korábbi változatok, valamint több hazai változata. 1993-ban, az értékesítés vagy a Street Fighter II meghaladta a 1,5 milliárd dollárt bruttó bevételt, [1] és 1994-re, a játék már játszott legalább 25 millió amerikai otthonokban és játéktermek . [2] A videojáték konzol port a Super NES és a Mega Drive eladott több mint 14 millió példányban kelt el, és továbbra is Capcom legkelendőbb fogyasztói játék minden alkalommal, mint március 31-én 2012. [3] Tartalom Game rendszer Guile legyőzi Ken használata után a Flash-Kick (arcade verzióját mutatja).

Street Fighter II követi több egyezmények és szabályok által létrehozott, már az eredeti 1987 elődje. A játékos részt vesz az ellenfeleket egy-egy közeli negyedévben harc egy sor legjobb két out-of-három mérkőzést. A cél az, hogy minden fordulóban kimerítik az ellenfél életereje mielőtt az időmérőt fut ki. Ha a két ellenfél ütni egymást, ugyanabban az időben, vagy az időzítő fut ki a két vadászgép, amelyek azonos mennyiségű életerő maradt, majd egy "dupla KO" vagy "készítsenek játék" nyilvánítják, és további fordulót játszanak, amíg a hirtelen halál . Az első Street Fighter II, a mérkőzés tarthat akár 10 kört, ha nem volt egyértelmű győztese, ez csökkent négy fordulóban Champion Edition és magasabb. Ha nincs egyértelmű győztes a végén az utolsó körben, akkor vagy a számítógép-vezérelt ellenfél nyeri alapértelmezés szerint egy single-player játék vagy mindkét harcos fogja veszíteni a 2 játékos mérkőzés.

Miután minden harmadik mérkőzést az egyjátékos módban a játékos részt vesz egy " Bonus színpadon minijáték "a további pontokat. A bónusz játék tartalmazza (sorrendben) az autó-törés esetén hasonló egy másik bónusz kör szerepelt a Final Fight , egy hordó feltörése bónusz játék, ahol a hordók hullott le a futószalag fölött a játékos, és egy dob-breaking bónusz játék, ahol dob-és tűzveszélyes halmoztak egymásra. A bónusz játék kivették az arcade változata a Super Street Fighter II Turbo (bár ezek szerepelt a Game Boy Advance változat).

Akárcsak az eredeti, a játék konfigurációs ellenőrzések használ egy 8 irányú joystick és hat támadás gomb. A játékos használja a joystick ugrani, Crouch és mozog a karakter felé, illetve távol az ellenfél, valamint az őr karaktert az ellenfél támadásait. Három gomb és három ütést rúgás gombokkal különböző erejét és sebességét (Light, Medium és Heavy). A játékos végezhet a különböző alapvető mozog bármilyen pozícióban, beleértve a megragadó / dobás támadások, amelyek nem szerepeltek az eredeti Street Fighter. Akárcsak az eredeti, a játékos tud végezni külön mozog megadásával kombinációjával irányított és gomb-alapú parancsokat.

Street Fighter II különbözik elődjétől miatt a kiválasztás több játszható karakter , mindegyik különböző harci stílusokat, és külön mozog. Egy véletlen hiba a játék kódját lehetővé tette, hogy a lejátszó "mégse" során az animáció egyes lépések elvégzése révén egy lépéssel, ami lehetővé teszi a kombináció több alap-és külön mozog. Ez a " kombó "rendszer később elfogadták, mint egy hagyományos jellemzője harci játékokat, és bővült után a következő Street Fighter részletekben. Fejlesztés

Noha az eredeti Street Fighter nem volt nagyon népszerű, hogy a Capcom kezdte harci játékok után kiemelt Final Fight üzletileg sikeres volt az Egyesült Államokban. [4] A 35 és 40 fő dolgozott a Street Fighter II, Noritaka Funamizu mint producer , és Akira Nishitani és Akira Yasuda felelős a játék és a karakter dizájn volt. [4] Funamizu megjegyzi, hogy a fejlesztők nem különösen előtérbe Street Fighter II 's egyensúly , ő elsősorban tulajdonítja a játék sikere, hogy a vonzó animációs mintákat. [4 ] Az animáció minősége profitáltak a fejlesztők használata a CPS-1 hardveres, az előnyök, amelyek szerepelnek a képesség, hogy különböző karaktereket elfoglalására különböző mennyiségű memória, például Ryu is eltarthat, és 8Mbit Zangief 12Mbit. [4] A játék fejlesztése két évig tartott. [4]

A játék kombó -rendszer jött létre, véletlenül:

   "Bár volt, hogy a hibát ellenőrzés során az autó bónusz színpadon ... észrevettem valami furcsa, különös. Én ragasztva a sorozatot, és láttuk, hogy közben a puncs időzítés, lehetséges volt egy második találatot, és így tovább. Azt hittem, hogy ez valami lehetetlen hasznos belül egy játék, mivel az időzítés egyenlege olyan nehéz elkapni. Ezért úgy döntöttünk, hogy hagyjuk ezt a funkciót, mint egy rejtett 1. A legérdekesebb dolog az, hogy ez lett az alapja a jövőbeni címet. Később tudtuk hogy az időzítés kényelmesebb és a Combo egy valódi funkciót. A SFII azt gondoltam, ha megvan a tökéletes időzítés tudna pakolni slágerek, akár négy, azt hiszem. Aztán sikerült elhelyezni 8! Egy bug? Talán.
   -Noritaka Funamizu, [4] 

A túlnyomó többsége a játék zenéjét Yoko Shimomura . Míg Shimomura kezdetben fenntartásokkal élt ezzel a zenét egy harci játék, a műfaj nem volt különösen kedvelte, s hamarosan élvezni a projekten dolgozó és idézett, hogy míg Breath of Fire volt a személyes kedvencem, a játék közben dolgozott A Capcom a Street Fighter II volt, minden bizonnyal a legemlékezetesebb. Ez végül az egyetlen játék a sorozatban, hogy Shimomura dolgozott, ahogy később elhagyta a céget Squaresoft . Isao Abe, a Capcom újonc, kezelni néhány további számokat ehhez a játékhoz (leginkább Sagat témája), és ezt követően válnak a fő zeneszerző a többi Street Fighter II játék. A hang programozás és hanghatások is felügyelnie Yoshihiro Sakaguchi, aki ott volt a zeneszerző az eredeti Street Fighter. [4] Szereplők

Az eredeti Street Fighter II jellemzője azokról a 8 játszható karakter lehet kiválasztani, hogy a játékos. A névsort kezdetben Ryu és Ken, a két fő karakter az eredeti Street Fighter játék-és hat új karaktert különböző nemzetiségű. A single-player versenyen, a játékos néz szembe a többi hét fő karakter, mielőtt a végső ellenfél, amelyek négy nem választható CPU -kontrollált boss ellenfelek, az úgynevezett "Négy Grand Masters".

Játszható karakter

   Ryu egy japán harcművész célja, hogy lesz egy "igazi harcos."
   Dhalsim , egy jóga mester Indiában .
   E. Honda , egy szumó birkózó Japánból.
   Blanka , egy vadállat-szerű férfit évtől Brazíliában nevelkedett a dzsungelben.
   Guile , az egykori különleges erők műtét az Egyesült Államokban, kérve, hogy legyőzze a férfi , aki megölte a legjobb barátját .
   Ken , Ryu képzések korábbi partnere és riválisa, az Egyesült Államokban.
   Chun-Li , a kínai női harcművész és a ICPO tiszt, kérve, hogy megbosszulja apja hiányzik neki.
   Zangief , egy profi birkózó a Szovjetunióban . 

Számítógép csak főnökök

   Balrog (M. Bison a japán változat), egy afro-amerikai bokszoló , terveztek egy hasonló megjelenést Mike Tyson .
   Vega (Balrog a japán változat), egy spanyol ketrec harcos, aki egy egyedi stílusú Ninjutsu .
   Sagat , a Muay Thai mester és a végső főnök az eredeti Street Fighter, akit megsebzett a Ryu a végén az előző versenyen.
   M. Bison (Vega in Japan), vezetője a bűnszervezet Shadaloo, aki egy titokzatos erő néven ismert "Psycho Power", és az utolsó boss a játékban. 

Balrog volt a célja, mint a pastiche a valós bokszoló Mike Tyson és eredetileg nevezték M. Bison (röviden: "Mike Bölény"), a japán verzió, míg a Vega és M. Bison eredetileg nevezték Balrog és Vega volt. Amikor a játék honosított a tengerentúli piacon, a nevét a főnökök voltak forgatni, mert a név és hasonlóságot vezethetett volna egy hasonlatosságára jogsértést pert . [5] Mert az, hogy ők általában a továbbiakban a "Bandi" (Balrog / M. Bison), "Claw" (Vega / Balrog) és a "diktátor" (M. Bison / Vega) elkerüléséhez. frissített változatai

Street Fighter II követte egy sor frissített verzióit, minden finomítás a játék mechanika, grafikus, karakter beosztásról és egyéb szempontok a játék. Az első Street Fighter II: Champion Edition , megjelent a játéktermekben a 1992 , amely lehetővé tette, hogy ellenőrizzék a játékosok négy Grand Masters és azonos jellegű mérkőzések. Miután a Champion Edition hullám bootleg ROM chip upgrade annak arcade szekrények hozzáadott új játékmenet, megkérdezése Capcom hivatalos válasza a Street Fighter II: Hyper Fighting ugyanebben az évben, növelve a játék sebességét és így néhány karakter új külön mozog. Super Street Fighter II- ben megjelent 1993 , amely a jelzett változás a fejlettebb CP System II , amely lehetővé teszi a megújult grafika és a zene, bevezetése mellett négy új karakter. Super Street Fighter II Turbo adták ki 1994 volt az utolsó utca Fighter II kiadások a játéktermekben, amely bevezette hajtott fel külön mozog a Super Gömbös és hozzáadott egy új rejtett karaktert.

Mind az öt Street Fighter II játék során különböző platformokon működik, mind az egyes kibocsátások és a válogatás. Ott szintén exkluzív otthoni változatai, mint például a Hyper Street Fighter II (amit visszamenőleg átírták az arcade) és a Super Street Fighter II Turbo HD Remix . Otthoni verzió Super NES

Street Fighter II-ben megjelent a Super Nintendo Entertainment System június 10-én 1992 Japánban, melyet egy észak-amerikai és európai kiadása augusztus ugyanazon év. Ez volt az első 16 megabites patron a SNES. Sok szempontból a játéktermi verzió megváltozott vagy egyszerűsödött azért, hogy illeszkedjenek a kisebb memóriakapacitást. Ez a verzió tartalmaz egy titkos kód, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzék mindkét játékos ugyanazt a karaktert egy mérkőzésen, amelyet nem szabad az eredeti arcade verziót. A második játékos ugyanazt a váltakozó színpaletta-ben bevezetett Street Fighter II: Champion Edition . A négy Grand Masters még nem játszható, de felhasználták a Champion Edition színpalettát, ha a kódot.

Egyéb változások a következők:

   A sorozatot, amely vonzza a bemutatott két általános harcosok harci törölték (ez hiányzott a Street Fighter II Turbo, de helyreállt a Genesis változat Street Fighter II: Special Edition bajnok bár a megjelenése az egyik a harcosok változnak meg, és vér nélkül) .
   Egyes hangok, amikor a karakter végez bizonyos módszerekkel vagy speciális mozdulatok eltávolítják.
   A pályán a karakter hangja, amikor végre egy speciális lépés különbözik attól függően, hogy az erőssége. Minél magasabb szintű az erő, annál nagyobb a hangmagasság.
   A bónusz szakaszában, amelyben a játékosnak meg kell semmisíteni halom éghető olajat dob ​​váltotta fel, amelyben a játékosnak el kell pusztítani egy rakás tégla (ez ugyanazt a bónuszt a szakaszban is a későbbi verziók SNES, valamint két részletben Genesis ellenére, hogy a téglák a piros helyett szürke). A hordó feltörése bónusz fokozat is eltávolítják (adtak vissza a következő két SNES változata, valamint a két Genesis részletben), és ennek eredményeként, a bónusz fokozatok után, most meg minden négy meccs (nem pedig minden harmadik).
   A dallamok a zene nemcsak rendezett, a zene, hogy játszik, amikor egy karakter elveszíti a mérkőzést rendezett eltérően az arcade verzió, mivel csupán játssza ugyanazt a zenét játsszák, de a tempó emelt (a későbbi részletekben SNES és Genesis hasonló változásokat is szerepelt).
   Néhány technika törölték, mint például a Chun-Li közeli álló közepes ütés.
   A sétáló animációt a karakterek, amikor éppen visszavonuló az ellenfelet akkor is, amikor ők előre, csak játszott, megfordult (a másik SNES és Genesis változat is szerepelt ez a változás).
   A pálma az előtérben a színpad Sagat volt távolítva (azt eltávolították Champion Edition).
   A visszaszámlálás alatt zöngés a continue képernyőn, valamint az olvasó az egyes országok nevét, eltávolítják. Ráadásul a használt betűtípus alatt continue képernyő mást is.
   Két elefánt kivették Dhalsim színpad (így összesen négy).
   A vér fröccs mögött "VS." szöveg az adott mérkőzések előtt eltávolították.
   A mérkőzés utáni üzeneteket bizonyos karakterek (mint M. Bison és Balrog) módosítanák.
   A látvány és a szkript néhány végződések egy kicsit eltér az arcade változata.
   Az alsó és felső részén a képernyő fekete sávok szerepelnek, rövidítve ezzel a függőleges hosszát a játék képernyő (a PC Engine és a Genesis port is hozzátette, ezek a fekete sávok). Ez azért történt, hogy kompenzálja a csökkent mértékű a karakter sprite, és a változás kevésbé észrevehető a játékosok.
   A "VS." mód került két játékos játszik egy sor gyufa, amelynek lehetősége minden alkalommal változtatja jellegét, a színpad, fogyatékosság, stb 

USA arany változatban

US Arany kiadott verzió Street Fighter II különféle otthoni számítógépes formátumokat, különösen az IBM PC , Atari ST , Commodore Amiga , Commodore 64 és ZX Spectrum . Mind az öt változatban dolgozták ki kreatív anyagok. Game Boy

A Game Boy változata Street Fighter II-ben megjelent, August 11, 1995-ben Japánban és nemzetközileg szeptember 1995. Ez hiányzik a három eredeti karakterek (E. Honda, Dhalsim és a Vega), bár a többi kilenc mindegyike játszható. A grafika, karakteres portrékat és hátterű alapulnak Super Street Fighter II, bár bizonyos lépések (például a Blanka Amazon River Run), a Super Street Fighter II Turbo is kiterjedt. Mivel a Game Boy mindössze két gombbal, az erejét egy játékos ütéseket és rúgásokat határozza meg, hogy mennyi ideig tart a játékos bármelyik gombot. Ugyanaz a karakter mérkőzést engedélyezett, de mivel a játék nem a szín, megkülönböztetve a két karakter nem lehet még egy Super Game Boy. A többi kiadás

Az eredeti Street Fighter II-ben is együtt Champion Edition és a Hyper Fighting összeállításában Generation 5 Capcom a PlayStation és a Sega Saturn , amely megjelent Észak-Amerikában és Európában címmel a Street Fighter Collection 2. Mindhárom játék is szerepel a Capcom Classics Collection Vol.. 1 A PlayStation 2 és Xbox , valamint a Capcom Classics Collection Reloaded a PlayStation Portable . Legacy Hatás

Street Fighter II tekintik az egyik legnagyobb hatású videojátékok minden idők, [6] [7] [8] és a legfontosabb harci játék különösen. [9] [8] [10] A megjelenő Street Fighter II 1991-ben gyakran tekintik egy forradalmi pillanat a verekedős játék műfaj. Ez szerepelt a legpontosabb joystick és a gombok szkennelés rutin a műfaj eddig lehetővé tette a játékosoknak, hogy megbízhatóan végre több gombot külön mozog (ami korábban szükséges eleme a szerencse), és a grafikus kihasználta a Capcom által CPS arcade chipset , magasan részletes karakterek és szakaszait . Mivel a korábbi játékok megengedett játékosok elleni küzdelem a különböző számítógép-vezérelt harcosok, a Street Fighter II lehetővé tette a játékosok egymás ellen játszanak. A népszerű Street Fighter II lepte meg a szerencsejáték-ipar, az arcade tulajdonosok vásároltak több gép lépést tartani a kereslettel. [11] Street Fighter II volt a felelős-e bevezetni a combo -szerelő, amely jött, amikor megtudta, hogy képzett játékosok tudnak készítése több támadásokat, amelyek nem engedélyezte időt az ellenfél vissza, ha azokat helyesen időzített. [6] [12] Ennek sikere inspirálta hullám más harci játékok, melyeket kezdetben gyakran a címkéjén a " klónok ", [7] , beleértve a népszerű, mint a franchise Mortal Kombat , [13] Killer Instinct , The King of Fighters , Virtua Fighter és a Tekken . [7]

Street Fighter II-t is felelős revitalizációjának arcade videojáték- ipar az 1990-es évek elején, [6] [7] olyan szintű népszerűségre óta nem látott napon Pac-Man az 1980-as évek elején; [6] [10] azt volt a legjobban fogyó arcade videojáték messze óta aranykora arcade videojátékok . [6] [10] gyakorolt ​​hatása volt a házi videojátékok egyformán fontos, és az előző verzióhoz képest, hogy egy nagyszabású rendezvény, amely növelte értékesítését a Super Nintendo Entertainment rendszer . [7] Azóta sok legkelendőbb házi videojátékok gyakran arcade port. [14]

A játék is felelős népszerűsítésére fogalmának közvetlen, verseny-szintű verseny két játékos. [7] Korábban a videojátékok leggyakrabban felhozott magas pontszámokat, hogy meghatározzák a legjobb játékos, de ez megváltozott a Street Fighter II, ahol a játékosok helyett kihívást egymást közvetlenül, "face-to-face", hogy meghatározzák a legjobb játékos, [7] kikövezve az utat a verseny multiplayer és deathmatch módokat találtak a modern akciójátékok . [8] A másik hatása volt a szerencsejáték-ipar volt a koncepció felülvizsgálatát, a Capcom folyamatos fejlesztése és bővítése az arcade játék helyett egyszerűen kiadása a folytatást, megnyitva az utat a foltok és a letölthető tartalmak találhatók a modern videojátékok. [7] folytatások

A Street Fighter II játék követte, több al-sorozat a Street Fighter játékok és a spinoff, amely magában foglalja a Street Fighter Alpha , Street Fighter EX , a Street Fighter III , Pocket Fighter , Super Puzzle Fighter II Turbo és a Capcom Vs. sorozat (amely egyesítené Capcom karakter tulajdonságait más cégek, mint a Marvel , SNK és a Tatsunoko ). Capcom megjelent Street Fighter IV a játéktermek júliusában 2008 , majd a kiadás az Xbox 360 és PlayStation 3 konzolokra 2009 februárjában, és a Microsoft Windows 2009 júliusában. Kapcsolódó média

   Street Fighter II-ben szerepel a 2. számú játék magazin 's Top 10 játék a legjobb zene [15] 
   A karakter a Street Fighter II videojáték része lett a GI Joe: A Real American Hero felállásban 1993-ban, mint a Hasbro megvette a játék jogait a karaktereket. [16] 
   Street Fighter II-t adaptált két különböző film kiigazítások 1994-ben, Street Fighter II: The Animated Movie (japán anime film által termelt Group TAC ) és egy amerikai gyártott élőszereplős film, egyszerűen című Street Fighter . Szereplők : Jean Claude Van Damme a Guile, Kylie Minogue , mint Cammy és Raul Julia az M. Bison, az élőszereplős film beépítették a fő leadott a videojáték és csomagolják őket egy akció-kaland. Rendező : Steven E. de Souza 's hogy a feltevést: "Én különösen szerette filmeket, mint a The Longest Day, The Great Escape és a The Guns of Navarone. Mi késztette ezeket a filmeket nem volt nagy a véletlenszerű erőszak. Ez volt az egyértelmű erők közötti küzdelem a jó és a rossz, ami a végső leszámolást. " 
   Volt még egy amerikai Street Fighter képregény, amely követte a kombinált Van Damme film és játék sorozat telek, és egy független anime címmel Street Fighter II V , gondoltuk, mint egy előzménye, hogy az esemény az eredeti játékot (mint például a Street Fighter Alpha sorozat), mely fiatalabb karaktereket, hasonló megközelítést vezetett a forgatókönyvet a film Legend of Chun Li . 

Recepció Kritikus vétel [hide] Recepció Az összesített pontszámok Aggregátor Pontszám GameRankings 90% (SNES) [17] Metacritic 88/100 (X360) [18] GameStats 10.0 / 10 (SNES) [19] Felülvizsgálat pontszámok A megjelenés Pontszám Computer and Video Games 9/10 (X360) [20] Széle 9/10 (SNES) [21] Elektronikus Gaming Monthly 9.5/10 (SNES) [17] Famitsu 36/40 (SNES) [22] IGN 7.5/10 (X360) [23] Nintendo Teljesítmény 4,075 / 5 (SNES) [17] Sinclair felhasználó 89% (Spektrum) [24] A Sinclair 62% (Spektrum) [25] Mega 92% (Mega Drive) [26] MegaTech 95% (Mega Drive) [27] Szuper játék 94% (SNES) [17] Díjak Entity Díj Gamest Nagydíj (1991 és 1992), elektronikus játék havi (1992), Golden Joystick Award , elektronikus játék-díj Az év játéka Elektronikus Gaming Monthly (1992 és 1993) Legjobb Az év játéka (Super Nintendo) Gamest Nagydíj (1991 és 1992) A legjobb akció játék , a legjobb album Gamest Nagydíj (1991) Legjobb VGM , legjobb rendezés, legjobb karakterek Havi elektronikus játék (1992) Legjobb Video Game időpont, Hottest Video Game Babe Guinness World Records Gamer Edition a Először verekedős játék használata Gömbös legtöbb klónozott verekedős játék, legnagyobb példányszámban eladott érmés verekedős játék

A február 1992 kérdését Gamest magazin Japánban, kiderült, hogy az alacsony készlet a játékok is olcsóbbak voltak hétszer költsége (15.000 yen Japánban, ami körülbelül 119,19 $ és 65 £ abban az időben). Az eredeti arcade verziója Street Fighter II-ben elnyerte a legjobb játék 1991-ben az ötödik éves Nagydíjat is megnyerte a műfaj a legjobb Action Game (a díjat a harci játékokat még nem hoztak létre). Street Fighter II is elhelyezett száma 1. Legjobb VGM, legjobb rendezés és a legjobb album volt, és második helyen végzett a legjobb grafikus. Az összes karakter, kivéve a M. Bison (a karaktert nemzetközileg ismert Balrog), voltak szerepelt a listán a legjobb karakter 1991-Chun-Li a No. 1, No. 3 Ryu at, Guile a szám 4, Dhalsim a No. 5, Zangief a 6. számú, Edmond Honda a 8-as, Ken és Blanka megosztása a No. 9 helyszínen, Vega (M. Bison Japánon kívül) a 13. sz, Balrog (Vega Japánon kívül) A No. 16, és Sagat a 22-es. [28]

A következő évben, a Street Fighter II Dash is kapott A legjobb játék 1992-ben a hatodik éves Nagydíjat, hiszen megjelent a február 1993 kérdését Gamest nyerte ismét a kategória legjobb akciójáték. Dash helyezett No. 3. Legjobb VGM, No. 6 Legjobb Grafika, No. 5 legjobb rendezés. A Street Fighter II képfeldolgozó album volt a legjobb album No. 1-ben ugyanezzel a kérdéssel, a dráma CD-változata Street Fighter II holtversenyben a 7. számú, a zenéjét a Star Blade. A listát a legjobb karakterek nem uralja a Street Fighter II karakterek ezúttal az egyetlen karakter a Top Ten, hogy Chun-Li a 3. sz. [29] Street Fighter II is elnyerte a Golden Joystick Award az év játéka 1992-ben. [30]

A február 1994 kérdését Gamest, mind a Street Fighter II Turbo Dash (Hyper Fighting) és a Super Street Fighter II-t jelölték a legjobb játék az 1993-as, de egyik sem nyerte el (az első helyet kapta Samurai Spirits ). Szuper helyen harmadik helyen , a Turbo a 6. sz. A kategóriában a legjobb harci játékokat, Super harmadik helyen ismét helyet, míg a Turbo ötödik helyezett. Super is megnyerte harmadik helyen a kategóriák legjobb grafikával és a legjobb VGM. Cammy, aki bevezette a Super elhelyezett, az ötödik helyet a listán a legjobb karakter, 1993 és Dee Jay és T. Hawk 36 és 37. [31]

A január 30, 1995 kérdését Gamest, Super Street Fighter II X (más néven Super Turbo nemzetközileg) negyedik helyezést helyet a díjat a legjobb játék 1994-ben és a legjobb verekedős játék, de nem rangsorolja az egyéb díjakat. [ 32]

A SNES változata Street Fighter II is nagyon jól fogadta, megnevezett havi elektronikus játék , mint az év játéka az 1992-ben. [33] EGM elnyerte a követési címe Street Fighter II Turbo legjobb Super NES játék az év múlva . [34] Ez volt az egyik a három játék által választott Elektronikus játékok magazin Electronic Gaming Awards a Video Game of the Year kategóriában, valamint a '93 NHLPA Jégkorong és Sonic the Hedgehog 2 . [35]

A Mega Drive változata Street Fighter II kaptak 10-ből 10 mind a grafika és a függőség a Mega , aki úgy jellemezte, mint "a jelölt a ​​legjobb játék valaha, és kétségtelenül a legjobb beat-'em-up minden idők". MegaTech szerezte meg 95%, és hozzátette: "a legnagyobb coin-op eléri a Megadrive tökéletes formában". Guinness World Records elnyerte Street Fighter II-három világrekordot a Guinness World Records: Gamer Edition a 2008 . Ezek a feljegyzések "Első verekedős játék használata Gömbös", "A legtöbb klónozott verekedős játék", és "legnagyobb példányszámban eladott érmés verekedős játék." Kereskedelmi vétel

Az eredeti Street Fighter II eladott több mint 60.000 videojáték arcade szekrények , [36] majd a Street Fighter II: Champion Edition értékesítése 140,000 szekrények Japánban egyedül, hol kerül ¥ 160,000 ($ 1300) minden szekrény összegű ¥ 22400000000 ($ 182,000,000) bevételt generált kabinet értékesítési Champion Edition-ben Japánban, [37] [4] , amely 2009-ben megegyezik a ¥ 24600000000 [38] (több mint $ 300 millió euro). [39] Az eladások az arcade verzió A Street Fighter II-t a nyugati világban is hasonlóan sikeres volt. [37] A számos hazai változata a Street Fighter II sorolták Capcom Platinum osztályú címek (játékok, amelyeket értékesített több mint 1 millió darabot világszerte.) Március 31-2012 SNES változata az eredeti Street Fighter II továbbra is a cég legnagyobb példányszámban eladott játék , miután eladott több mint 6,3 millió darabot. A SNES változata Street Fighter II Turbo és a Super Street Fighter II is értékesített 4.100.000 és 2 millió, illetve majd a Genesis változat Street Fighter II: Champion Special Edition 1650000 értékesítés. Összesen több mint 14 millió példányban adtak el a SNES és a Mega Drive / Genesis konzolokon. [3] 1993-ban, az értékesítés a Street Fighter II meghaladta a 1,5 milliárd dollárt bruttó bevétel, [1] megfelelő 2320000000 $ 2011-ben. [40 ] 1994-re a játékot játszott volna legalább 25 millió amerikai lakások és játéktermek. [2]

Arcade szekrények

Játék Értékesítés ( arcade szekrények ) Street Fighter II 60.000 + [36] Street Fighter II: Champion Edition 140.000 + Japánban [37] Összes értékesítés 200,000 +

Home szoftver

Játék Platform Értékesítés (millió) The World Warrior Super NES 6,3 Special Edition bajnok Mega Drive 1,65 Turbo Super NES 4,1 Új kihívók Super NES 2 HD Remix PS3 / Xbox 360 0,25 * [41] Összes értékesítés 14,3

   A játék tört mind az első nap és első hetes eladások csak letöltési címet.